Structura Teritoriala a Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania

„Carta Alba a Turismului din Romania”, lansata la Constanta”

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) si Groupama Asigurari au lansat marti, la Constanta, primului barometru al turismului din Romania, „Carta Alba a Turismului din Romania”. La actiune au participat François Coste – director general Groupama Asigurari, Florin Jianu – Presedintele CNIPMMR si reprezentanti ai autoritatilor centrale si locale, precum si o serie de antreprenori reprezentativi din turism.

Lucrarea prezinta principalele caracteristici, riscuri, vulnerabilitati si anticipari ale turismului, cu scopul de a influenta viitoarele politici publice in domeniu si va furniza informatii cu privire la specificul turismului pe doua domenii importante: unitati de cazare si agentii de turism. Evenimentul a avut loc in incinta Centrului de Excelenţa in Turism şi Servicii Tomis. Cu aceasta ocazie, Cristina Tarteata, secretar de stat in cadrul Ministerului Turismului, a declarat ca va fi reglementata si infiintarea atasatilor in turism.

CNIPMMR-678x381

„Asa cum stiti, anul trecut au fost desfiintate, dar tocmai pentru a fi reinfiintate anul acesta intr-o noua formula credem noi mult mai buna, care va produce mult mai multe roade. Aceste birouri de atasati externi vor fi deschise in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe si vor functiona pentru inceput in 17 tari. Ne-am gandit la un numar de 20 de birouri. In China, de exemplu, vom avea minim doua birouri de atasati externi. Lista nu este definitivata. Referitor la legea turismului, ea este 100% scrisa. Am asteptat doar sa treaca aceasta lege pentru aprobarea OUG 15/2017 pentru a avea definitia OMD-urilor agreata, astfel incat o vom ingloba in legea turismului astfel incat o vom pune pe circuitul de avizare. Deci, undeva la finalul anului ar trebui sa avem si o lege a turismului, cel putin asta ne propunem noi si speram sa nu mai fie impedimente pana atunci. Exista tot felul de discutii cu toate ministerele care avizeaza, le-am facut in paralel ca sa fim siguri ca atunci cand ajunge legea la ei in avizare nu se intoarce cu tot felul de observatii, am luat in calcul toate observatiile“, a spus secretarul de stat.

Cristina Tarteata a vorbit si despre strategia in turism si promovare.

„La finalul anului trecut, am demarat discutii cu Secretariatul General al Guvernului si cu Banca Mondiala astfel incat astazi suntem in lucru pentru o strategie in turism. Deja expertii Bancii Mondiale si Secretariatul General al Guvernului au avut intalniri si cu reprezentantii industriei private si stiu ca s-au intalnit cu ANAT-ul cu FPTR-ul, cu OFTRP si cu toate asociatiile din turism. Am avut si cu toate ministerele. Vrem o strategie in turism integrata cu toate propunerile si problemele ridicate de toti acesti actori enumerati mai devreme. Ne-am propus la pe finalul lunii septembrie, inceputul lunii octombrie, sa primim primul draft de la cei care fac aceasta strategie, pe care sa ne dam ok sau nu, sa venim cu propuneri, Pana la finalul anului sa avem si aceasta strategie in turism… A lipsit promovarea online. Nu s-a pus mare accent pe promovarea online si, intr-adevar, a fost o greseala. Noi incercam sa corectam acest lucru si avem in plan cateva proiecte vizand promovarea online alaturi, evident, si de brosurile pe care unii dintre noi cred ca sunt poate mai vechi si nu se mai poarta brosurile sa zic asa. In functie de specificul pietei pe care mergem si de specificul turistului caruia ne adresam sunt tari care inca ne cer brosuri“, a subliniat Cristina Tarteata.

Sursa: www.tomisnews.ro