Structura Teritoriala a Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania

Servicii de Mediere si Consultanta Juridica pentru IMM – uri

Beneficiati de cunostintele si experienta unei echipe profesioniste!

Acces prompt la informatie, consultanta specializata si obtinerea unor raspunsuri rapide.

Solutii juridice complete pentru IMM-uri

Serviciile puse la dispozitie mediului de afaceri trebuie sa se adapteze in permanenta si sa se extinda in functie de nevoile IMM-urilor, astfel prin intermediul Patronatul Intreprinderilor Mici si Mijlocii Constanta, IMM-urile pot beneficia de:

  • Servicii de mediere
  • Servicii de consultanta juridica

Serviciile sunt disponibile in regim de gratuitate pentru membrii Patronatului IMM Constanta si in regim contra-cost pentru non-membri.

Se ofera servicii de baza gratuite pentru informare si servicii expert ce implica demersuri suplimentare contra-cost.

Serviciile sunt oferite in baza unor programari in vederea solutionarii problemelor specifice fiecarei solicitari.

Servicii de mediere pentru partneri de afaceri, parteneri in medieri, parteneri in viitor

Avand in vedere necesitatea dezvoltarii unui mediu de afaceri cat mai performant, Patronatul Intreprinderilor Mici si Mijlocii, propune membrilor sai MEDIEREA ca mijloc de rezolvare a conflictelor intr-un mod profesional, rapid, confidential si economic.

Medierea poate fi considerata unul dintre cele mai bune instrumente in rezolvarea litigiilor dintre persoanele fizice, dar mai ales este o solutie profesionala pentru persoanele juridice functionand pe principiul „win-win”.

Medierea a fost reglementata pentru prima data in Romania prin Legea nr. 192/2006, si reprezinta o modalitate alternativa de solutionare a conflictelor.

Daca informarea partilor aflate in conflict cu privire la mediere, pana la intrarea in vigoare a Legii 115/2012, era reglementata numai in ceea ce priveste obligatia mediatorului de a asigura informarea partilor cu privire la mediere, incepand cu 1 octombrie 2012 partile trebuie sa faca dovada indeplinirii acestei obligatii, numai daca conflictul nu a fost solutionat prin mediere si partile decid sa merga in instanta.

In esenta, partile sunt obligate sa parcurga o sedinta de informare cu privire la mediere.

De asemenea, instantele de judecata trebui sa solicite, tuturor partilor din dosar, dovada parcurgerii acestei sedinte de informare.

mediere

Partile trebuie sa parcurga urmatoarele etape:

  • Sa aleaga mediatorul
  • Sa participe la o sedinta de informare
  • Dupa sedinta de informare, partile vor stabili daca merg in instanta sau intra in procedura de mediere.
  • Daca, dupa informare, partile decid sa merga in instanta, mediatorul le va elibera procesul-verbal de informare. Daca partile decid sa participe la mediere, se va desfasura procedura medierii.

Avand in vedere Noua lege, Legea 115/2012 care modifica modul de abordare si importanta activitatii de mediere, in societatea romaneasca, Patronatul Intreprinderilor Mici si Mijlocii pune la dispozitia IMM –urilor servicii de mediere in acord cu nevoile si cerintele actuale.

Se asigura astfel pentru mediul de afaceri:

  • costuri scazute;
  • confidentialitate;
  • pastrarea imaginii;
  • timp redus pentru solutionarea proceselor si obtinerea de solutii pe care sa le gaseasca satisfacatoare toate partile implicate.

Persoanele juridice pot recurge prin intermediul Patronatului Intreprinderilor Micii si Mijlocii la mediere in mod voluntar, inclusiv dupa declansarea unui proces in fata instantelor, convenind sa solutioneze pe aceasta cale orice conflicte in materie civila,protectia consumatorului, protectia drepturilor de autor, dreptul de proprietate, comerciala, dreptul muncii – orice conflict dintre angajat si angajator, litigii bancare si financiare – orice conflict dintre clienti si banci, conflicte de malpraxis.

Serviciile sunt disponibile in regim de gratuitate pentru membrii Patronatului IMM Constanta si in regim contra-cost pentru non-membrii.

Se ofera servicii de baza de informare gratuite si servicii expert ce implica demersuri suplimentare contra-cost.

Serviciile sunt oferite in baza unor programari in vederea solutionarii problemelor specifice fiecarei solicitari.

Pentru programari:

Tel/Fax: +40 241.55.43.88
Tel. Mobil: +40 742.042.041
E-mail: patronat@cttc.ro